onsdag 5 september 2012

Nationella medier uppmärksammar Athena Institutes extremistutpekande

Under förra veckan så skrev jag om att det ungerskbaserade Athena Institute hade pekat ut mig som extremist på deras hemsida. Detta följdes sedan upp av ett par nationella medier som har rapporterat om det.

Jag har fått en hel del kommentarer angående utpekningen. Dessa har handlat om allt ifrån hur galna människorna på institutet bör vara till att jag måste ha gjort bra saker som har stuckit ordentligt i de politiskt korrektas ögon. Genom begagnandet av deras förtalstaktik så hoppas de säkert på att jag ska känna mig besvärad och minska mitt engagemang. Detta kommer dock inte att ske.

Enligt det ungerskbaserade Athena Institute så är jag en extremist som leder en "nynazistisk, rasistisk och anti-invandrings-extremistisk grupp".
Realisten.se och Nationell.nu har rapporterat om utpekningen, och i kommentarer till dessa artiklar så går det bland annat att läsa:

"Extremt vettig kille som har extremt rätt i det han säger. Dessutom verkar han extremt snäll och extremt trevlig", skriver signaturen Mats Carlsson på Realisten.se.

"Vår fiende hatar alla normala, trevliga, välfungerande personer som har sunda värderingar. På ett sätt kan man kanske se det som en hedersbetygelse: att bli utmålad som "extremist-rasist-nazist-som-vill-döda-alla-kattungar" blir då ett kvitto på att man gör något som är rätt?", skriver signaturen Leif på Realisten.se.

"Otäckt att folkfientliga NWO-organisationer spionerar och hänger ut hederliga människor som om de vore kriminella!", skriver signaturen Klippan på Nationell.nu.

"Det dessa ljusskygga organisationer rasar mest för är Sanningen om sakernas verkliga tillstånd, tror att De utan tvekan ser din orädda undersökande journalistik som den värsta formen av tortyr. Med det sagt att Du gör allt Rätt, sanning och rätt triumferar alltid till slut! Med sådana betyg kan du sträcka på dig lite extra denna veckan Rasmus.", skriver signaturen stsimonoftrent på Nationell.nu.

"Bara att gratulera Gårdebrink till hedersomnämnandet.", skriver signaturen Adam Solstråhle på Nationell.nu.

Relaterat
Utsedd till extremist av Athena Institute

Länkar
Realisten.se – Rasmus Gårdebrink utpekad som extremist av Athena Institute
Nationell.nu – Europeiskt EXPO hänger ut Rasmus Gårdebrink som ”våldsam nazistextremist”

Inga kommentarer: