onsdag 12 september 2012

Medverkan i kvällens Uppdrag Granskning

I kväll så kommer Uppdrag Granskning att handla om hur mindre samhällen i Småland påverkas när Migrationsverket öppnar upp asylboenden. Jag har fått veta att jag kommer att vara med i programmet. Huruvida programmet kommer att granska Migrationsverket och det som rör deras verksamhet återstår dock att se.
Uppdrag Granskning medverkade på asylmötet i Landsbro.
Uppdrag Granskning har efter asylmötet i Landsbro även gjort en mindre telefonintervju med mig. Vad jag vet så kommer denna inte att vara med. Tanken var även att de skulle komma ned för att göra en filmad intervju, men detta skedde aldrig.

Det är med tveksamhet som jag uppmärksammar detta, men min förhoppning är att Uppdrag Granskning kommer att bjuda på ett objektivt och sakligt program som granskar dem som granskas bör, och inte lägger in några politiskt korrekta vinklingar.

För den som vill se programmet så sänds det i SVT 1 klockan 20:00 i kväll.

Relaterat
På plats vid asylmöte i Landsbro

Inga kommentarer: