måndag 9 maj 2011

Fint väder och diverse aktiviteter

Den gångna helgen har erbjudit både fint väder och diverse aktiviteter. Dessutom så har jag börjat läsa boken The Prison Notes.

Bland annat så har jag fixat lite med det nya projektet, spelat innebandy och ridit. Ridturen blev lång och varade i ett par timmar, något som satte sina spår i låren. Efter ridturen så hjälpte jag och min lillasyster vår mormor i trädgården med bland annat gräsklippning och takrensning. På trädgården står en stor björk som har lett till en hel del mossa på taket. Det blev fyra-fem timmars envist sopande i gassande sol. Jobbigt var det, men bra blev det.

På taket.

Jag har även ägnat mig åt fiske, dock utan större resultat denna gång. Det blev även premiär på golfbanan. Mest träning, men vi passade även på att spela första hålet och jag fick en birdie trots allt.

Under förra veckan så fick jag hem boken The Prison Notes från Reconquista Press för att läsa och recensera på bloggen. Den är uppdelad i två delar. Den första delen är den rumänske nationalisten Corneliu Zelea Codreanus dagboksanteckningar från fängelsetiden april-juni 1938, bara några månader innan han mördas av regimen. Den andra delen är artiklar om Codreanu och Järngardet skrivna av Julius Evola. Dessutom så innehåller boken en mängd intressanta fotografier. Jag har hunnit läsa en del i boken, så om någon/några veckor kommer det en recension av boken.

Inga kommentarer: