måndag 25 augusti 2008

Kampanjarbete och infomöte

Jag tänkte att jag skulle börja skriva lite mera om vad som händer inom partiet då det kan vara intressant att läsa om ett parti i medvind. Kontentan av det hela blir att bloggen också kommer att ha funktionen som en mindre partidagbok. So, here we go!

I början av den gångna veckan begav jag mig till Stockholm då vi började intensifiera Nationell Idag kampanjen för att, förhoppningsvis inom kort, komma upp i kampanjens mål om 2 000 helt nya prenumeranter på vår tidning Nationell Idag. När målet är nått kommer vi att ansöka om presstöd samt öka utgivningstakten till varje vecka istället för som nu då den kommer ut varannan vecka.

Nationell Idag kampanjen är tveklöst den viktigaste kampanjen som partiet startat och det är en kampanj vars mål bygger på långsiktighet. När vi har tillgång till presstödet och en tidning som kommer ut varje vecka så kan vi, på allvar, börja utmana de etablerade partierna. Samtidigt kan vi göra oss oberoende av de etablerade medierna som inte drar sig för att använda lögner i sina nyhetsrapporteringar om oss eller om samhället i stort.

Efter några dagar av kampanjarbete och möten begav jag mig i slutet av veckan till Jönköping tillsammans med Ndu-ordförande Andreas Nyberg. Väl i Jönköping höll vi ett mindre informationsmöte för personer som visat stort intresse för partiet och dess ungdomsförbund. Sammanfattningsvis så var mötet mycket lyckat.

Är du intresserad av att teckna en prenumeration på Nationell Idag så kan du göra det på tidningens hemsida eller kontakta mig personligen.

Nationell Idags hemsida hittar du här

Kampanjsidan hittar du här


2 kommentarer:

Anonym sa...

Intressant att hitta din blogg /My.W

Rasmus Gårdebrink sa...

Kul att du hittade den =)