måndag 12 januari 2009

Nya tag

Sitter framför datorn med fötterna i ett fotbad, dricker te och kollar på min blogg. Lite chockerande märker jag att jag har varit fruktansvärt dålig med att uppdatera bloggen på sista tiden. Tiden har verkligen sprungit iväg den senaste tiden, men jag antar att jag måste skylla på att det har varit jul, nyår och en hel del andra saker. Julen och nyår var i alla fall riktigt bra.

Den 20 december deltog ND återigen på Vimmerby marknad och denna gång var det julmarknad, men det kändes inte riktigt som att det var julmarknad. Visst fanns det diverse julsaker till försäljning, men det gick inte att skymta en enda snöflinga. Vi gjorde vårt bästa genom att bjuda på glögg och spela en blandning av nationalistisk musik och stämningsfull julmusik.

Detta var den fjärde marknaden som vi deltog på och även denna blev mycket lyckad, trots snöns frånvaro. Vi slog dessutom alla tidigare försäljningsrekord. Ett längre reportage om marknaden kan ni läsa här

Började dessutom partiarbetet ordentligt idag efter jul och nyårsuppehållet, så nu är det full fart igen. Började dagen med en del administrativt arbete som låg kvar sedan slutet av förra året. Har även svarat på en del mail och ringt en del samtal för att intensifiera arbetet. Skrev sedan ett fyra sidor långt mail till distriktets alla aktivister för att informera om lite ändringar och saker som händer under året. År 2009 kommer garanterat att bli ett bra år för distriktet och partiet i sig. Idag var det även årets första redaktionsmöte, så nu kan ni se fram emot nya spännande nummer av tidningen Nationell Idag. Har ni ingen prenumeration så kan jag rekommendera er att teckna en prenumeration.

Inga kommentarer: