tisdag 12 augusti 2014

Slutpixlat ljuger

Den svenskfientliga bloggen Slutpixlat skrev ett inlägg i fredags där jag omnämns på ett helt felaktigt sätt. Detta trots att skribenten påstås ha stora kunskaper i ämnet. Uppdaterad!

I den aktuella artikeln så länkar Slutpixlat till min blogg, med anledning av en intervju som jag gjorde år 2012 med personen som driver Facebook-sidan Stoppa svenskfientligheten!. I artikeln så omnämns jag som ”nazisten Rasmus Gårdebrink från Svenskarnas parti”, något som är helt felaktigt.

För det första så är jag inte, och har aldrig varit ”nazist”. Jag är nationalist. För det andra så är jag inte, och har aldrig varit medlem i Svenskarnas Parti. Jag stödjer dock partiet.

Det komiska i sammanhanget är att artikeln har skrivits av en anonym person som beskrivs ha ”stora kunskaper om hur de högerextrema och rasistiska rörelserna fungerar”. Pinsamt!

Uppdaterat
8/12 - Slutpixlat har nu korrigerat meningen till följande: "nazisten Rasmus Gårdebrink, hangaround till Svenskarnas parti."

Relaterat
Intervju med kvinnan bakom Facebook-sidan "Stoppa svenskfientligheten!

Inga kommentarer: