tag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post4375772292322792009..comments2024-01-28T11:02:25.049+01:00Comments on Rasmus Gårdebrink: Förtydligande om könsrollernaUnknownnoreply@blogger.comBlogger38125tag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-728293200568747992010-04-10T11:18:53.914+02:002010-04-10T11:18:53.914+02:00Till Anonym (H)
För att underlätta en fortsatt di...Till Anonym (H)<br /><br />För att underlätta en fortsatt diskussion så får du gärna skicka ett mail istället.Rasmus Gårdebrinkhttps://www.blogger.com/profile/14815989275196867202noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-38170230545360401712010-03-29T10:55:46.075+02:002010-03-29T10:55:46.075+02:00Intressant inlägg. Jag håller med om att föräldrar...Intressant inlägg. Jag håller med om att föräldrar bör ta större ansvar men jag kan personligen säga att för många barn har skolan varit en räddning. Alla har inte ett kärleksfullt hem att gå till och det verkar inte som att du är medveten om det. Jag menar inte att det handlar om några få utan mörkertalet är enormt, jag tillhör en av dom och kan säga att skolan (staten) har räddat mig till en Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-9130016886723487352010-03-19T11:25:23.503+01:002010-03-19T11:25:23.503+01:00Till Frej
Tack för ditt medhåll!
Jag håller doc...Till Frej<br /><br />Tack för ditt medhåll! <br /><br />Jag håller dock inte riktigt med dig om att muslimerna är den stora faran. Den stora faran är svenskarna själva och de politiker som styr detta land. Muslimerna, som är en stor oassimilerbar grupp, har givetvis blivit en fara på grund av att vi svenskar har varit för mesiga, men den största faran är inte muslimerna.Rasmus Gårdebrinkhttps://www.blogger.com/profile/14815989275196867202noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-64649408330935939142010-03-19T11:24:46.682+01:002010-03-19T11:24:46.682+01:00Till Elin Astrid
Hur som helst så var det kul att...Till Elin Astrid<br /><br />Hur som helst så var det kul att diskutera med dig, även om du inte hade så mycket att komma med. Du får givetvis tycka på ditt sätt och jag tycker på mitt sätt.Rasmus Gårdebrinkhttps://www.blogger.com/profile/14815989275196867202noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-63925598896678627582010-03-19T00:13:23.090+01:002010-03-19T00:13:23.090+01:00Rasmus har rätt i det mesta, men eftersom han till...Rasmus har rätt i det mesta, men eftersom han tillhör ett parti som är bojkottat räknas hans åsikter som felaktiga. Muslimerna äger kvinnorna, kräver att de ska gå i burka eller vara huvudtäckta. Det är muslimerna som är faran för Sverige och de kommer att ta över med sin höga nativitet. Invandrare trakasserar vita kvinnor. Kunde man få utomeuropeerna ur landet vore det en lycka för Sverige. Men Frejnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-90596725346818523572010-03-18T15:10:27.402+01:002010-03-18T15:10:27.402+01:00Rasmus, Rasmus...
Då du avskriver mig som mindre v...Rasmus, Rasmus...<br />Då du avskriver mig som mindre vetande tänker jag nu säga Hej och lämna dig med dina konservativa åsikter. <br />Det som är trams för dig och dina compadres är verklighet för så många fler. <br />Min värld är upp och nedvänd? Haha, ja om man väljer att se på feminism och socialism på det sättet så varsågod. <br />Min erfarenhet sträcker sig ganska mycket längre än att du Elin Astridhttps://www.blogger.com/profile/07344513243091634977noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-36119996645334820232010-03-18T04:03:56.229+01:002010-03-18T04:03:56.229+01:00Kom ner på jorden hela gänget!
Varför adoptera ba...Kom ner på jorden hela gänget!<br /><br />Varför adoptera barn från utlandet (oavsett var ifrån) överhuvudtaget?<br /><br />/Vimmerby rulesAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-27154738562331587272010-03-17T23:22:18.954+01:002010-03-17T23:22:18.954+01:00Till Elin Astrid
Ja, du verkar uppenbarligen ha s...Till Elin Astrid<br /><br />Ja, du verkar uppenbarligen ha svårt att förstå vad jag skriver. Jag upplever att jag måste repetera olika saker, men ändå så förstår du inte. Det är väl egentligen inte så konstigt då din värld är upp och nedvänd.<br /><br />Okej, vi glömmer allt som har med biologi att göra och ser bara till förnuftet. Förnuftet säger dock samma sak som biologin, nämligen att två mänRasmus Gårdebrinkhttps://www.blogger.com/profile/14815989275196867202noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-29978588312947993532010-03-17T19:35:23.276+01:002010-03-17T19:35:23.276+01:00Vad det är jag inte förstår?
Snälla du. Ingen männ...Vad det är jag inte förstår?<br />Snälla du. Ingen människa har rätt till barn men födda barn har rätt till kärlek och omvårdnad. <br />Att säga att mitt exempel är jobbigt för barnet då detta blir ett skillsmässobarn är ju fel eftersom en separation inte äger rum. Barnet har två familjer, vad är felet i det?<br />Allt i livet är inte biologi och "naturligt", ibland måste man se till Elin Astridhttps://www.blogger.com/profile/07344513243091634977noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-47780325676054426102010-03-17T18:31:25.135+01:002010-03-17T18:31:25.135+01:00Till Elin Astrid
Ja, men då är det ju frågan om m...Till Elin Astrid<br /><br />Ja, men då är det ju frågan om man sätter barnets eller sitt eget intresse främst. Att få barn är ingen rättighet. Tycker det låter väldigt märkligt att två bisexuella skaffar barn med utgångspunkten att inte leva tillsammans. Barnet blir ett skilsmässobarn direkt, även att någon skilsmässa inte har ägt rum. Det hela är bisarrt.<br /><br />Det är fortfarande både Rasmus Gårdebrinkhttps://www.blogger.com/profile/14815989275196867202noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-27643268597803377102010-03-17T15:20:15.599+01:002010-03-17T15:20:15.599+01:00Saken är ju den att homosexuella eller bisexuella ...Saken är ju den att homosexuella eller bisexuella som lever i samkönade relationer KAN skaffa barn naturligt. Det finns många exempel på det i kändisvärlden, till exempel har Lotta Brommé och hennes partner delad vårdnad om ett barn med Henrik Ohlsson och hans partner. Lotta och Henrik är biologiska föräldrar men barnet har två mammor och två pappor. Fantastiskt att ha FYRA föräldrar som (antar Elin Astridhttps://www.blogger.com/profile/07344513243091634977noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-35674380504503366412010-03-17T15:00:42.394+01:002010-03-17T15:00:42.394+01:00Till Elin Astrid
Jag ser inte lika stora problem ...Till Elin Astrid<br /><br />Jag ser inte lika stora problem med att ett heterosexuellt par får rätten att adoptera, om de inte kan få barn på egen hand, i jämförelse med ett homosexuellt par. Det heterosexuella paret är fortfarande mer naturligt för barnet än vad ett homosexuellt par skulle vara.<br /><br />Tror du att du kan få bort problemet med svältande och föräldralösa barn genom att låta Rasmus Gårdebrinkhttps://www.blogger.com/profile/14815989275196867202noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-58290583069576469522010-03-17T12:39:26.175+01:002010-03-17T12:39:26.175+01:00Rasmus:
De heterosexuella par som inte kan få barn...Rasmus:<br />De heterosexuella par som inte kan få barn, ska de inte heller få adoptera? Eftersom det går emot naturen?<br />Det finns så jävla många barn i världen som svälter och som inte har föräldrar, är det inte då bättre att de barnen får bo hos ett snällt homopar än att dö?<br /><br />Johan: Japp, det finns många länder där kvinnan inte är mannens jämlike och Sverige har också en bra bit Elin Astridhttps://www.blogger.com/profile/07344513243091634977noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-65693001834286003662010-03-17T12:21:15.344+01:002010-03-17T12:21:15.344+01:00Elin Astrid:
"Det är så konstigt att vissa mä...Elin Astrid:<br />"Det är så konstigt att vissa människor förknippar Islam med kvinnoförtryck då jag aldrig har blivit kränkt, antastad eller utsatt av en muslimsk man (och då känner jag en hel del)."<br /><br />Är det verkligen så konstigt att man förknippar Islam med kvinnoförtryck, med tanke på situationen för kvinnor i muslimska länder?<br /><br />Kvinnan är inte mannens jämlike i Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-26878243671615588502010-03-17T12:02:36.483+01:002010-03-17T12:02:36.483+01:00Till Anonym (Markus Gestrup)
Tack för din komment...Till Anonym (Markus Gestrup)<br /><br />Tack för din kommentar!<br /><br />Precis som du skriver så är jag inte homofob, utan det jag vänder mig emot är normupplösningen och omstruktureringen av den naturliga familjen som vissa grupper i samhället vill få till. Jag anser helt enkelt att en familj skall bestå av en man och en kvinna då detta är det naturliga, inte av två män eller två kvinnor.<br Rasmus Gårdebrinkhttps://www.blogger.com/profile/14815989275196867202noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-31347325365369368612010-03-17T11:41:27.316+01:002010-03-17T11:41:27.316+01:00Till Elin Astrid
Självklart så har alla barn rätt...Till Elin Astrid<br /><br />Självklart så har alla barn rätten att vara älskade och önskade, men detta förändrar inte det faktum att två män inte kan skaffa barn eller att de skall ha den självklara rätten att adoptera. Trots att homosexuella fick rätten att adoptera redan år 2003 så fanns det, vad jag vet fram till slutet av år 2008, inga par som adopterat på grund av att inga länder ville lämnaRasmus Gårdebrinkhttps://www.blogger.com/profile/14815989275196867202noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-55393745455850090052010-03-17T11:07:25.836+01:002010-03-17T11:07:25.836+01:00Markus Gestrup:
"Genom att portättera oss på ...Markus Gestrup:<br />"Genom att portättera oss på de mest tokiga sätt så förvärras ju bilden av oss."<br />Kan du förklara? På vilket sätt portsätteras HBT-folk tokigt?<br />Jag är själv bisexuell och har haft förhållanden med både män och kvinnor och jag har aldrig känt att någon annan rörelse än den extrema högern gjort mig till något annat än den jag är.<br />Om jag väljer att leva Elin Astridhttps://www.blogger.com/profile/07344513243091634977noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-70122062788362784452010-03-16T23:59:50.293+01:002010-03-16T23:59:50.293+01:00Jag är helt övertygad om att Rasmus Gårdebrink har...Jag är helt övertygad om att Rasmus Gårdebrink har helt rätt även fast jag är homosexuell. Hur kan jag då sympatisera Rasmus? Han är väl homofob? Nej, han och ND riktar inte in sig mot enskilda individer oavsett preferenser utan på strukturer och normer. Som homo tycker jag gaylobbyn och feministerna gör oss en riktig björntjänst. Genom att portättera oss på de mest tokiga sätt så förvärras ju Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-3300150593737303012010-03-16T23:58:55.935+01:002010-03-16T23:58:55.935+01:00Rasmus:
Ett barn har rätten att vara älskad och ön...Rasmus:<br />Ett barn har rätten att vara älskad och önskad, att bli bemött med respekt och få lära sig att alla människor är lika mycket värda, oavsett vem man bli kär i. Det finns inga som helst siffror på att barn i HBT-famijer skulle må sämre, snarare tvärtom enligt forskning i USA. <br />Att vara heterosexuell innebär inte att man per automatik är en bra förälder på samma sätt som att en bögElin Astridhttps://www.blogger.com/profile/07344513243091634977noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-65447056669852952762010-03-16T23:03:59.297+01:002010-03-16T23:03:59.297+01:00Milda Matilda!
Jag tror att Elin Astrid(om hon nu...Milda Matilda! <br />Jag tror att Elin Astrid(om hon nu finns i verkligheten, hon verkar bara vara "för mycket") och andra feminister kommer att minnas dessa sötebrödsdagar när muslimerna blir i majoritet i Sverige. <br /><br />Då kommer det att stå klart att den jämställdhet vi har idag inte alls är given från ovan, utan starkt beroende av att män ser kvinnan som sin jämlike. Något somAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-56112820319496135162010-03-16T22:22:51.326+01:002010-03-16T22:22:51.326+01:00Till Elin Astrid
Jo, jag är fullt medveten om att...Till Elin Astrid<br /><br />Jo, jag är fullt medveten om att homosexuella har rätten att adoptera. Jag är dock emot att homosexuella skall få adoptera barn då ett barn skapas av en man och en kvinna. Därav bör barnet också ha rättigheten att få växa upp i en naturlig familj med en pappa och en mamma.<br /><br />Att en av parterna i ett heterosexuellt par avlider kan hända, men döden är naturlig Rasmus Gårdebrinkhttps://www.blogger.com/profile/14815989275196867202noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-76862257860423705122010-03-16T11:31:45.894+01:002010-03-16T11:31:45.894+01:00Oj, du kanske inte visste att homosexuella får ado...Oj, du kanske inte visste att homosexuella får adoptera barn idag? Dessutom finns det ju något som heter surogatmammor som kan hjälpa homosexuella män att skaffa barn.<br />Dessutom, om ett heterosexuellt par skaffar barn och mamman dör, är det då kört för barnet eftersom den bara har pappan? <br /><br />Angående amningen är det idag många som väljer att inte amma, dessutom finns det många som Elin Astridhttps://www.blogger.com/profile/07344513243091634977noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-91734092070479186682010-03-16T10:48:50.255+01:002010-03-16T10:48:50.255+01:00Till Anonym (Realisten)
Jag instämmer med det du ...Till Anonym (Realisten)<br /><br />Jag instämmer med det du skriver angående amningen. Vetenskapen har dessutom bevisat att amningen skall vara bra även för mamman.<br /><br />Diskussionen som har uppkommit angående att kvinnan förlorar tid på grund av familjebildning känns som en ickediskussion. Nu är det på det viset att kvinnan har av naturen givits uppgiften att föda barn. Att föda barn är Rasmus Gårdebrinkhttps://www.blogger.com/profile/14815989275196867202noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-63633435610319775322010-03-16T02:26:07.534+01:002010-03-16T02:26:07.534+01:00Jag är helt på din linje Rasmus. För det första så...Jag är helt på din linje Rasmus. För det första så har ju vetenskapen med all önskvärd tydlighet bevisat att amningen är i det närmaste fundamental vad beträffar att skapa individer vilka är såväl fysiskt som mentalt välrustade för framtiden. Dessa sägs kunna hantera såväl konflikter som diverse sjukdomar på ett bättre sätt. Men om nu feministerna säger att kvinnor förlorar 1-2 år på detta kom Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-35914624335677276372010-03-16T01:05:01.762+01:002010-03-16T01:05:01.762+01:00Till Elin Astrid
Två män kan inte skaffa barn då ...Till Elin Astrid<br /><br />Två män kan inte skaffa barn då det enligt naturen är omöjligt.<br /><br />Vad gäller skäggväxt, allt för synliga muskler, penis, mörk röst etc. så var det egenskaper som jag inte skulle vilja se hos det motsatta könet. Sedan är jag fortfarande av den uppfattningen att det är fördelaktigt om kvinnan är hemma med barnet den första tiden då mannen tex. inte kan amma på Rasmus Gårdebrinkhttps://www.blogger.com/profile/14815989275196867202noreply@blogger.com