tag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post1437313265867500616..comments2024-01-28T11:02:25.049+01:00Comments on Rasmus Gårdebrink: Svar till en vilsen signaturUnknownnoreply@blogger.comBlogger18125tag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-31043841770416359852010-06-17T09:41:29.729+02:002010-06-17T09:41:29.729+02:00Rasmus. Vilken dum liknelse med våldtäkter. Sexual...Rasmus. Vilken dum liknelse med våldtäkter. Sexualiserat våld är ett globalt problem, något som drabbar kvinnor i alla länder, i alla kulturer. det är inget invandringsproblem, det är ett manlighetsproblem. <br />Att det döms fler invandrade män för våldtäkt än "svenska" beror med stor säkerhet på att endast åtta % av alla våldtäkter anmäls. När är det störst chans att du som Isolanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-83312380338896086282010-06-14T22:39:30.086+02:002010-06-14T22:39:30.086+02:00Vad jag menade med min kommentar är att det aldrig...Vad jag menade med min kommentar är att det aldrig blir särskilt bra när man låter nationella intressen styra, därav min exempel med Turkiet. Däremot i ett land som USA har man ofta en dubbel identitet man ser sig som i första hand amerikan och i andra hand italienare, svart, svensk eller vad man nu vill. <br /><br />I ett mångkulturellt land som Indien har man lyckats leva i samförstånd när man Mattias Berggrennoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-51504316411456751372010-06-14T17:02:28.470+02:002010-06-14T17:02:28.470+02:00Till Isola
Vilken tur att du aldrig har upplevt n...Till Isola<br /><br />Vilken tur att du aldrig har upplevt någon form av svenskfientlighet. Oavsett om det beror på förnekelse eller ren idioti så kretsar inte allt kring just dig. Det finns många flickor som har blivit våldtagna, men bara för det så tror jag inte att en flicka som inte har blivit våldtagen förnekar det faktum att våldtäkterna faktiskt existerar, i en väldigt stor omfattning Rasmus Gårdebrinkhttps://www.blogger.com/profile/14815989275196867202noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-43222621863785707802010-06-14T16:45:49.502+02:002010-06-14T16:45:49.502+02:00Till Anonym (anonym 1)
Jo, jag tog mig dock rätte...Till Anonym (anonym 1)<br /><br />Jo, jag tog mig dock rätten att kommentera din fråga.<br /><br />Som jag har klargjort tidigare så är min uppfattning att individer som inte kan eller har för avsikt att assimilera sig bör återvända, detta gäller i första hand utomeuropéer. Jag vill inte tvångsintegrera människor för att de skall ”passa in” i vårt samhälle. Jag respekterar att folk lever på olikaRasmus Gårdebrinkhttps://www.blogger.com/profile/14815989275196867202noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-76081741585461650612010-06-11T23:16:07.601+02:002010-06-11T23:16:07.601+02:00Rasmus.
Jag vet inte alls vad du pratar om faktisk...Rasmus.<br />Jag vet inte alls vad du pratar om faktiskt. Denna "svenskfientlighet" du beskriver är något jag aldrig upplevt. Att skämmas över att vara svensk? Jag har aldrig stött på det heller och då är jag ändå född i Sverige, har svenska föräldrar och farföräldrar. Ingen har någonsin pekat på mig och bett mig skämmas och då bor jag i ett område med många människor av utländsk Isolanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-62137714493849344612010-06-11T17:17:21.125+02:002010-06-11T17:17:21.125+02:00Svar från anonym 1:
Nu var i och för sig frågan s...Svar från anonym 1:<br /><br />Nu var i och för sig frågan ställd till Jussi, men låt gå för det.<br /><br />Jaha, nu blev tydligen Finlands sak även Nationaldemokraternas sak... Du får nog ange exakt var gränserna går i så fall, om jag skall kunna förstå var exakt farorna för det mångkulturella börjar bli betydande.<br /><br />Går gränserna för det nationella ni försöker bevara vid Sveriges Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-67201117174255027912010-06-11T14:51:10.662+02:002010-06-11T14:51:10.662+02:00Till Anonym 1
Skillnaden mellan Jussi och arabern...Till Anonym 1<br /><br />Skillnaden mellan Jussi och araberna är precis lika stor som skillnaden är mellan mig och araberna. Både jag och Jussi är nordbor, araberna är det inte. Sedan skulle jag kunna rabbla upp massor med skillnader mellan nordbor och araber, men jag förutsätter att du förstår vad jag menar.Rasmus Gårdebrinkhttps://www.blogger.com/profile/14815989275196867202noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-29474435216727607152010-06-11T14:49:02.059+02:002010-06-11T14:49:02.059+02:00Till Isola
Detta är en fråga som kräver ett långt...Till Isola<br /><br />Detta är en fråga som kräver ett långt svar, men jag ska försöka fatta mig kort.<br />Situationen i Sverige har utvecklats i en svenskfientlig riktning på ett sätt som kommer i uttryck genom en rad olika faktorer så som skolan, media, politiker, EU, etc. Dessa plus en mängd andra faktorer verkar aktivt för att svenskarna, som kollektiv, skall skapa ett självförakt gentemot Rasmus Gårdebrinkhttps://www.blogger.com/profile/14815989275196867202noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-23216775145076478742010-06-11T14:37:57.302+02:002010-06-11T14:37:57.302+02:00Till Mattias Berggren
Jag har inga avsikter att v...Till Mattias Berggren<br /><br />Jag har inga avsikter att vare sig förtrycka eller skapa lidande för människor, detta torde du vara medveten om. Det jag kritiserar är mångkulturen som samhällsform då detta leder till en destruktiv utveckling för alla inblandade.<br /><br />Min lösning på problemet är helt enkelt att uppmana människor som dels inte kan assimilera sig och dels människor vars Rasmus Gårdebrinkhttps://www.blogger.com/profile/14815989275196867202noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-48486798673485951252010-06-11T14:12:21.891+02:002010-06-11T14:12:21.891+02:00Till Anonym (Jens Leijon)
Visst är det så, och de...Till Anonym (Jens Leijon)<br /><br />Visst är det så, och detta är oundvikligt, att mångkultur leder till kulturkrockar och konflikter som skapar rasism. Detta går aldrig att lösa med integrationsprojekt, mångkulturella temadagar i skolan eller indoktrinering. Den bästa lösningen torde vara etnopluralism. En lösning som erkänner alla folks rätt till liv, i egna fria och självständiga nationer.Rasmus Gårdebrinkhttps://www.blogger.com/profile/14815989275196867202noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-66125126642237294502010-06-11T14:09:10.247+02:002010-06-11T14:09:10.247+02:00Till Jussi Väli-Tainio
Situationen i Södertälje ä...Till Jussi Väli-Tainio<br /><br />Situationen i Södertälje är väldigt tydlig. Syrianerna har ingen större tanke på att integrera sig, utan väljer att skapa ett eget samhälle i det svenska samhället. Det är självklart bra att de värnar om sin identitet, men det optimala för dem vore att göra detta i ett eget land.Rasmus Gårdebrinkhttps://www.blogger.com/profile/14815989275196867202noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-76732577814419258112010-06-11T14:07:22.124+02:002010-06-11T14:07:22.124+02:00Till gunnarandersson
Precis, ett mångkulturellt- ...Till gunnarandersson<br /><br />Precis, ett mångkulturellt- och mångetniskt samhälle är inget bra samhälle för vare sig svenskar eller de invandrare som lever i vårt land i dag. Jag har själv pratat med flera invandrare från bland annat Irak och Afghanistan som delar min uppfattning. Sedan borde väl verkligheten vara ett tillräckligt bevis på att mångkultur är destruktivt för alla inblandade.<br Rasmus Gårdebrinkhttps://www.blogger.com/profile/14815989275196867202noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-63862911807401732332010-06-11T11:27:41.530+02:002010-06-11T11:27:41.530+02:00Jussi, hoppas du ursäktar en liten stilla undran.....Jussi, hoppas du ursäktar en liten stilla undran.. Ditt namn klingar ju inte heller av "helsvensk karaktär". Vad är skillnaden på dig och araberna?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-32403529694585337032010-06-10T21:11:44.269+02:002010-06-10T21:11:44.269+02:00Kan du förklara, Rasmus, på vilket sätt svenskarna...Kan du förklara, Rasmus, på vilket sätt svenskarna förlorar rätten till sin kultur och språk för att vi välkomnar människor av annan etnisk bakgrund?<br />Dessutom är inte kultur något statiskt, den är i ständig förändring. Men det visste du säkert.Isolanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-43044086121476856112010-06-10T11:01:50.108+02:002010-06-10T11:01:50.108+02:00Dina exempel på etniska länder är intressanta? Men...Dina exempel på etniska länder är intressanta? Menar du att vi ska skapa ett svenskt Sverige på samma sätt som Turkiet har skapat ett turkiskt Turkiet då man i stort har rensat bort två folkgrupper, armenier och assyrier och inte erkänner en annan, kurder. <br /><br />Kina är inte heller ett etniskt enhetligt land utan man har 56 erkända folkgrupper. <br /><br />Så att bygga ett land på etnicitetMattias Berggrennoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-34608645218587829102010-06-08T22:50:59.244+02:002010-06-08T22:50:59.244+02:00Instämmer med Rasmus och (hitills "alla"...Instämmer med Rasmus och (hitills "alla")övriga. Mångkultur och rasblandning är just det som skapar rasism, precis som det förr i tiden var de som trängde sig på som var rasister, inte de som försvarade sitt territorium. Afrikaner och indianer anses väl historiskt sett av de flesta varit utsatta för grov och omfattande rasism i form av kolonialisering? <br /><br />Gott så, men vi kan Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-28253840967352645322010-06-08T21:43:14.994+02:002010-06-08T21:43:14.994+02:00Jag kan bara instämma!
Jag bor i Södertälje sedan ...Jag kan bara instämma!<br />Jag bor i Södertälje sedan 1970 och har sett förändringen från en sömnig liten industristad till en av Syriens största städer i hela världen.<br /><br />Och det blev ingen mångkultur av det!<br />De trängde undan svensken och bor numera så gott som helt ensamma där.<br />Butikerna är arabiska och de boende behöver inte kunna ett ord svenska för att klara sig.<br /><br Jussi Väli-Tainiohttp://www.nd.senoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5053152292157636086.post-14193803487544242642010-06-08T20:59:50.342+02:002010-06-08T20:59:50.342+02:00Mångkultur och rasblandning har aldrig fungerat de...Mångkultur och rasblandning har aldrig fungerat det skapar bara rasism när man tvingar olika folkgrupper att leva sida vid sida fast de inte vill.<br /><br />Nationer som fallit pga folkblandningar är många.<br />Folkgrupperna vill vara fria inte tvingas leva i typ jugoslavien.<br /><br />Du Rasmus om ND ställer upp i valet 2010 varför ser jag inget valmanifest på rikssidan bara det för 2006.<br sverigekanalenhttps://www.blogger.com/profile/13718385085686794432noreply@blogger.com